Ruilen & Retourneren

Je kunt het product binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Wel vragen we je om het product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen.

Binnen de retourtermijn mag je je bestelde artikel redelijkerwijs uitproberen om te weten of het product naar behoren werkt en of je er blij mee bent. Net als wanneer je een product in de winkel past of bekijkt zult je het artikel niet in zijn volledigheid mogen gebruiken tenzij je overtuigd bent dat je het wilt houden.

Log in met je accountgegevens en ga naar bestellingen. Kies het product waar het om gaat en druk op bekijken. Hierin vind je je factuur- en ordernummer en de ordergegevens zoals deze op je factuur staan. Ga vervolgens naar contact en vul daar de gegevens in inclusief ordernummer en de motivatie van je retour. We sturen je daaropvolgend een email met de verzendinstructies. Je schrijft of print het retouradres en nummer op de doos en breng het pakketje naar de dichtsbijzijnde PostNL punt voor verzending. Een medewerker scant de barcode of verstuurd het pakket met het adres zoals vermeldt staat. Bewaar altijd je verzendbewijs zodat wij  je artikel kunnen traceren indien iets misgaat bij het verzenden.

Dat is mogelijk. Ook hier gelden dezelfde regels als bij een retour. Zorg ervoor dat het product onbeschadigd en in de originele verpakking retour komt. Omdat we een kleine magazijn hebben kan het zijn dat een product maar beperkt op voorraad is. Daarom adviseren we de klant het nieuwe product eerst te bestellen en het oude product te retourneren. Zo ben je er zeker van dat het artikel snel geleverd kan worden.

Nadat je een bestelling hebt geplaatst en betaald, krijg je kort daarop een bevestigingsmail met de bestelling inclusief factuur. Op het moment dat wij het pakket aanmelden bij PostNL wordt het track-and-trace naar je gemaild. Via de website of de PostNL-app kun je vrij eenvoudig je bestelling volgen.

We verwerken je retourzending meestal binnen 5 werkdagen (weekend en feestdagen uitgezonderd) na ontvangst. Het kan maximaal 10 werkdagen duren voordat het volledige bedrag teruggestort is op je bankrekening.

We hanteren de “common sense” principe. Maar wat voor ons vanzelfsprekend is kan dat voor een klant niet zijn natuurlijk. Wij verstaan hieronder het volgende:

Producten die langdurig gebruikt worden en dan worden geretourneerd zijn uitgezonderd, denk hierbij aan het joggen met een nieuw horlogeband, het opblazen van ballonnen, het dagenlang testen van je nieuw drone of oordopjes.

In de meeste gevallen is het annuleren van een bestelling niet mogelijk. Omdat we er alles aan doen om je bestelling zo spoedig mogelijk te verwerken en te versturen is het annuleren van een artikel, voordat deze verzonden is, vrijwel onmogelijk. Stuur ons een e-mail via het contactformulier en we zullen kijken wat we kunnen doen. Hou er overigens wel rekening mee dat het verwerken van een terugbetaling ook 5 tot 10 werkdagen duurt alvorens het bedrag weer op je rekening te zien is.

neem contact